Przejdź do treści

Logorytmika

    A co to takiego?

    Logorytmika to metoda wspomagająca zajęcia logopedyczne, polegająca na połączeniu profilaktyki logopedycznej
    z rytmiką.

    Podczas zajęć zajmujemy się usprawnianiem funkcjonowania aparatu mowy dzieci oraz funkcji słuchowych w połączeniu z reakcją na bodźce, a także uwrażliwianiem na muzykę i rytm!

    Dzięki temu połączeniu LOGORYTMIKA oddziałuje na sferę słuchową, ruchową i słuchowo-ruchową dziecka.

    Dla kogo?

    Zapraszamy dzieci od 2 roku życia wraz z rodzicami i opiekunami!

    Po co?

    🔵 rozwijaja umiejętności sprawnego wykonywania makro i mikroruchów (ćwiczenia w zakresie małej i dużej motoryki),
    🔵 poprawiają koordynację ruchową,
    🔵 polepszają orientacja w schemacie ciała i w przestrzeni,
    🔵 poprawiają koncentracji uwagi,
    🔵 usprawniają fonację i narządy mowy,
    🔵 rozwijają wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,
    🔵 rozwijają społecznie i uczą umiejętności pracy w grupie,
    🔵 obniżają napięcia i stres.

    Jak wyglądają zajęcia?

    Zajęcia dostosowane są do wieku i możliwości dzieci, a także podążają za ich nastrojem i aktualnymi potrzebami. Schemat zajęć może ulec zmianie, w zależności od potrzeb dzieci w grupie.

    Każde zajęcia rozpoczyna muzyczne powitanie!

    Podczas zajęć stosujemy ruch przy przy muzyce, grę na instrumentach, śpiew, i łączymy je z ćwiczeniami słowno-ruchowymi, w których wiodący jest rytm! Stosujemy 3 grupy ćwiczeń:

    1. Ćwiczenia techniki ruchu. Są one pochodzenia gimnastyczno-tanecznego. Dzięki nim ćwiczymy sprawne wykonywanie ruchu, szybką orientację w czasie i przestrzeni oraz w schemacie własnego ciała, wagi.
    2. Ćwiczenia metrorytmiczne. W czasie tych zabaw potrzebny jest akompaniament fortepianu lub instrumentów perkusyjnych. Dzięki tym ćwiczeniom uwrażliwiamy dzieci na muzykę, kształcimy słuch muzyczny, poczucie rytmu, itd. Uczymy się odróżniać wartości rytmiczne: cała nutę, półnutę, ćwierćnutę, ósemkę, szesnastkę, aby umieć dostosować ruch ciała do czasu trwania dźwięku.
    3. Ćwiczenia łączące tekst z elementami ruchowymi i rytmicznymi. Wykorzystujemy umiejętności zdobyte w czasie poprzez wykonywanie dwóch poprzednich grup ćwiczeń. Najprostszymi ćwiczeniami tego typu jest zastosowanie wyrazów dźwiękonaśladowczych. Kształcą one wrażliwość słuchową dziecka, ćwiczą prawidłowy oddech i rozwijają mięśnie narządów artykulacyjnych. Korzystamy z wyrazów dźwiękonaśladowczych, wierszy, rymowanek oraz wykorzystujemy piosenki dziecięce.

    Ostatnia część zajęć to swobodna zabawa i wyciszenie, a zajęcia kończą się muzycznym pożegnaniem!

    Ile trwają zajęcia?

    Zajęcia stacjonarne trwają około 45 minut. Każde zajęcia są dostosowane i dopasowane do możliwości najmłodszych uczestników!

    Aktualnie otwarte grupy!

    LOGORYTMIKA
    ODK ORBITA
    Os. Kosmonautów 118, Poznań
    Środy, godz. 17.10 – 18.10

    Zajęcia próbne – 45 zł
    Karnet – 4 zajęcia – 180 zł (ważny 5 tygodni)
    Pojedyncze zajęcia – 55 zł (jeśli w grupie są miejsca)