Nasze zajęcia wykorzystują teorię edukacji muzycznej prof. Edwina E. Gordona, C. Orffa i E. Dalcroze’a i polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu oraz innych aktywności muzycznych.
Jak wyglądają zajęcia?
Każde spotkanie to radość odkrywania świata muzyki i #otwartychdzwiekow 😉
Zajęcia dostosowane są do wieku i możliwości dzieci, a także podążają za ich nastrojem i aktualnymi potrzebami. Schemat zajęć może ulec zmianie, w zależności od potrzeb dzieci w grupie.
Każde zajęcia rozpoczyna muzyczne powitanie!
Podczas zajęć dzieci :
- słuchają śpiewu, wokalizują lub śpiewają i wykonują proste ruchy w rytm muzyki.
- słuchają i śpiewają różnorodne melodii i rytmiczanki, (różne skale muzyczne, tempa, rytmy, style),
- korzystają z kolorowych pomocy (chustki, piłeczki, bańki mydlane, woreczki gimnastyczne, chusta animacyjna, instrumenty perkusyjne), które pobudzają zmysły!
Ostatnia część zajęć to swobodna zabawa i wyciszenie, a zajęcia kończą się muzycznym pożegnaniem!
Ile trwają zajęcia?
Zajęcia stacjonarne trwają 30-45 minut, w zależności od wieku dzieci. Każde zajęcia są dostosowane i dopasowane do możliwości najmłodszych uczestników, tak aby dać dzieciom możliwość radosnego obcowania z muzyką.
Po co?
Żeby otoczyć dzieci wartościową muzyką.
Nasze zajęcia rozwijają zdolności muzyczne i dają wspaniałe podstawy dla dalszej edukacji muzycznej. Stwarzają dzieciom, już na wczesnym etapie życia możliwość rozwijania wrodzonej wrażliwości muzycznej i ekspresję poprzez muzykę.
Celem naszych zajęć jest umożliwienie dzieciom naturalnego zanurzenia w muzyce i jej nauki. Na naszych zajęciach również dorośli wchodzą w świat muzyki i odkrywają razem z dzieckiem jego bogactwo.
Po zajęciach, w domu, podczas zabaw z dziećmi często wykorzystują nasze muzyczne pomysły i stymulują muzyczny i całościowy rozwój swoich pociech!
Dla kogo?
Dla niemowląt i małych dzieci, ich rodziców i opiekunów.
Zapraszamy na zajęcia dzieci już od 4 miesiąca życia!
O czym warto pamiętać?
Nie zmuszamy dzieci do reagowania na muzykę – każde z dzieci jest w innym stadium rozwoju muzycznego i inaczej przyswaja słyszane bodźce. Stwarzamy dziecku możliwość kontaktu z jak najbardziej różnorodną muzyką.
Reakcja dziecka, w pierwszym kontakcie z muzyką może być różna. Niektóre dzieci np. płaczą. Zazwyczaj nie zdarza się to ponownie – pamiętajmy, że dziecko potrzebuje czasu i oswojenia się z nową sytuacją